Ποιος πληρώνει την ζημιά όταν αδυνατεί η ασφαλιστική;

Η σημερινή δυσχερής οικονομική κατάσταση και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, μας οδηγεί σχεδόν όλους να ψάχνουμε συνεχώς για φτηνά προϊόντα και υπηρεσίες. Όταν όμως πρόκειται για την ασφάλεια του αυτοκίνητου μας το πράγμα είναι πιο σοβαρό.

Η ασφάλιση του αυτοκίνητου είναι υποχρεωτική από το νόμο και οι ελάχιστες υποχρεωτικές καλύψεις είναι οι εξής:

Σωματική βλάβη ή θάνατος τρίτων, συμπεριλαμβανόμενων και των επιβαινόντων του οχήματος με ελάχιστο όριο κάλυψης 1.000.000 ευρώ ανά παθόντα και υλικές ζημίες τρίτων με ελάχιστο όριο κάλυψης 1.000.000 ευρώ ανά γεγονός. Για αυτά τα μεγάλα ομολογουμένως κεφάλαια δεσμεύεται η ασφαλιστική εταιρεία να πληρώσει σε περίπτωση ζημιάς. Σε ενδεχόμενο όμως αδυναμίας πληρωμής από μέρους της ασφαλιστικής, ο «παθών» στρέφεται δικαστικά εναντία του ιδιοκτήτη και οδηγού και απαιτεί από αυτούς το ποσό με δέσμευση της προσωπική τους παρουσίας, με εκποίηση κ.λπ.

Μπορεί λοιπόν τα φτηνά ασφάλιστρα να είναι πρόκληση, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι η εταιρεία που τα πουλά είναι φερέγγυα, αφού σε μια απρόσμενη κατάσταση μπορεί να σας αφήσει εκτεθειμένους. Για αυτόν το λόγο καλό είναι να ψάχνετε και να μαθαίνετε για την διαδρομή και την πορεία της ασφαλιστικής εταιρείας και για τον δείκτη φερεγγυότητας της. Σημαντικό επίσης κριτήριο, είναι να είναι μέλος της ΕΝΩΣΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ και να συμμετέχει στο σύστημα φιλικού διακανονισμού.

Επίσης, από σήμερα 1η Μαΐου 2015 υλοποιείται η εφαρμογή ηλεκτρονικού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα (δείτε εδώ).

Στέλλα Ζουλινάκη,

Σύμβουλος Ασφαλειών

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο autogreeknews.gr

Leave a Comment

Your email address will not be published.